Recenzia BCAA Zero

Pridané: 15.4.2019 10:31:30 Počet zobrazení: 66

BCAA sú aminokyseliny, ktoré plnia dôležitú úlohu pri metabolizme bielkovín vo svaloch. Viac o BCAA a o jednom z výrobkov, ktorý môžete použiť na ich doplnenie - BCAA Zero od BioTechUSA sa dočítate v tejto recenzii.

Skratka BCAA z anglického Branch Chain Amino Acids znamená, že sa jedná o aminokyseliny s rozvetveným reťazcom, ktoré sú navzájom medzi sebou prepojené. BCAA tvoria približne 35% všetkých aminokyselín tvoriacich svalovú hmotu.
Sú to esenciálne aminokyseliny, ktoré si telo nedokáže v tele syntetizovať a musia byť dodávané stravou alebo doplnkami výživy. Prirodzene sa nachádzajú v červenom mäse, vajíčkach, mliečnych výrobkoch, strukovinách a v ďalších potravinách. Samozrejme vynikajúcim zdrojom sú proteínové nápoje alebo už konkrétne BCAA ako doplnok, kde je hlavné pozitívum rýchlosť vstrebania v okolí tréningovej záťaže na rozdiel od stravy, kde musíme započítať trávenie, radovo niekoľko hodín.

BCAA na rozdiel od iných aminokyselín nie sú metabolizované v pečeni ale priamo vo svaloch. Predstavujú okamžitý zdroj energie, pretože sú využiteľné priamo z krvného obehu, odkiaľ prechádzajú do svalových buniek, ktoré chránia a zväčšujú ich objem.

Tvorí ich trojica aminokyselín:
L-Leucín – má zasadný vplyv pri novotvorbe svalových bielkovín - proteosyntézy.
L-Izoleucín - je potrebný na tvorbu hemoglobínu, stabilizuje a reguluje hladinu cukru v krvi a energetickú zásobu.
L-Valín - slúži k rýchlejšiemu vstrebaniu všetkých 3 aminokyselín a zosilňuje synergický účinok.

HLAVNÉ ÚČINKY:
- ochrana svalovej hmoty pre rozkladom pri náročnom silovom tréningu alebo pri kalorickom deficite(diéta, redukcia váhy)
- urýchlenie regenerácie po výkone
- zvýšenie sily a energie pre svaly
- antikatabolický efekt
- podporujú regeneráciu aj po zraneniach

AKÝ POMER JE NAJLEPŠÍ?
Stretnúť sa môžete s rôznymi pomermi jednotlivých aminokyselín napr: 2:1:1, 8:1:1, 10:1:1. Vo všeobecnosti platí, že najlepší pomer je štandardný 2:1:1 (L-Leucín:L-Izoleucín:L-Valín).

DÁVKOVANIE:
Ženy: 5g pred a 5g po tréningu
Muž 70kg: 5g na lačno, 5g pred tréningom, 5g po tréningu
Muž 80kg: 6g na lačno, 6g pred tréningom, 6g po tréningu
Muž 90kg: 7g na lačno, 7g pred tréningom, 7g po tréningu
Muž 100kg: 8g na lačno, 8g pred tréningom, 8g po tréningu

RECENZIA BCAA ZERO:

Vybral som si na recenziu tieto BCAA. Sú práškové ochutené, mám príchuť citrón ľadový čaj. Skúšal som viacero BCAA ale tieto BCAA ZERO sú, čo sa týka chuti fantastické. Dávam 9/10 za chuť. Veľmi dobrá chuť, žiadna umelá pachuť po vypití. Sú bez cukru, takže nemusíte mať výčitky bez konzervantov a bez škodlivého aspartámu. Rozpustnosť je výborná, sú instantné stačí ich rozmiešať iba lyžičkou, ale ja som aj tak vždy používal šejker. Pomer BCAA je 2:1:1 (L-Leucín:L-Izoleucín:L-Valín), čo je najlepší pomer, sú s pridaným L-Glutamínom a s vitamínom B6, ktorý podporí lepšie vstrebávanie. Jedna dávka je 9g obsahuje slušných 6g BCAA. Ja som dávkoval denne 18g, čo sú tri dávky po 6g. Vždy ráno na lačno, ďalšia pred tréningom 15 minút a druhá ihneď po tréningu. V deň keď som mal voľno som si zarobil ešte počas dňa v rámci pitného režimu.

BCAA Zero

Odporúčam dávkovanie 0,22g BCAA/1kg telesnej hmotnosti v dennej dávke rozložiť pred a po tréningu alebo na lačno. Ak ste rekreačný športovec, určite Vám pomôže aj dávka 5g po tréningu, je to lepšie ako nič. Vyššie spomenuté odporúčanie je pre pravidelne trénujúcich ľudí, aktívnych ľudí, ktorí sa venujú aktívne hocijakému športu a chcú sa zlepšovať.

Účinok som nepocítil hneď ako keď som si dal predtréningovku s kofeínom, ale až po čase v tom, že mi to pomohlo lepšie regenerovať telo, nebol som na druhý deň taký unavený a mohol som viac trénovať aj iné športy popri fitku. Venujem sa rekreačne aj cyklistike, vtedy užívam BCAA počas a po tréningu.

BCAA nerobia žiadne zázraky, netreba ich preceňovať ale ani podceňovať. Majú svoje miesto pri progrese, samozrejme nemusíte ich dávať nonstop celý rok, nejdete predsa stále na plný plyn. Ale pri rysovaní a diéte určite odporúčam, ochránite veľkú časť svalovej hmoty, okrem toho aj pri rôznych vytrvalostných športoch, kde je telo vystavené záťaži niekoľko hodín, kľudne môžete piť počas výkonu v kombinácií s vodou alebo hypotonickým nápojom. Zároveň slúžia ako okamžitý zdroj energie pre svaly, takže ideálne sú aj pri ranných tréningoch na lačno. Základ je ale kvalitná pestrá strava, pitný režim, a príjem vitamínov a minerálov pri splnení týchto podmienok budú mať BCAA aj ostatné doplnky výživy svoje dôležité miesto pri splnení vašich cieľov, nabratí svalovej hmoty, chudnutí a zlepšenia regenerácie a výkonu. S BCAA Zero budete určite spokojní, prispôsobte dávkovanie vašej hmotnosti a cieľom a výsledky sa dostavia. Moje 3 najobľúbenejšie chute sú, broskyňa-ľadový čaj, ananás-mango a citrón ľadový čaj. Odporúčam kombinovať s L-Glutamín, Iso Whey Zero( kvalitný izolát bez laktózy a bez cukru) a multivitamínov One-A-Day.

Ďalšie príchute sú: broskyňa-ľadový čaj, zelené jablko, pomaranč, modré hrozno, tropické ovocie, cola, ananás-mango, kiwi-limetka, cherry-cola, červený melón, baza

Dostupné balenia: 9g (1 dávka)360g (40 dávok) 700g (78 dávok)

Michal Rybár, predajca v predajni BioTechUSA

Košík

Celkom: 0 €
Množstvo: 0 Nákupný košík
turn-arrow  UPOZORNENIE
V prípade, že na výrobku nie
je priamo nalepená etiketa
v slovenskom jazyku, slovenskú etiketu nájdete po odlepení pôvodnej etikety v mieste označenom symbolom. 

TOP 10